Stvoření
2. tématický celek
Doba realizace: 4 týdny (říjen -listopad)
Záměr
Záměrem je seznámit děti s živou a neživou přírodou a se vším co nás obklopuje. Přiblížit dětem Stvoření světa z křesťanského pohledu, seznámit děti s některými biblickými příběhy. Podporovat dětskou fantazii a tvořivost.
Tématické části
- Světlo (časoprostorové vztahy)
- Příroda (obloha, vzduch, vánek, moře, země, hory, zvířata), ekologie
Nabídka činností
- Pozorování živé a neživé přírody, vytváření sbírky přírodnin a nerostů, určování a pozorování stromů, zvířat, rostlin, péče o květiny, akvárium
- Ochrana přírody, ekologické hry
- Pracovní činnosti s nasbíraným materiálem, provádění pokusů
- Výtvarné tvoření, využití netradičních materiálů a technik
- Pozorování světa (obloha, mraky, slunce, měsíc, hvězdy, řeka, stromy, zvířata)
- Vyprávění si s dětmi o pozorovaných jevech, pozorování činností lidí, učení dětí, rozlišení, co si lidé sami vyrobili, rozhovory nad obrázky.
- Scénky ze Sedmikráska, dramatizace pohádek, četba na pokračování, výběr básní a pohádek k tématu
- Práce na pískovém stole, péče o květiny ve třídě, sběr listů, přírodnin, nerostů
- Práce s keramickou hlínou, voskem, bramborovými tiskátky, přírodním a odpadovým materiálem.
- Návštěva hvězdárny v Uherském Brodě nebo Veselí nad Moravou
- Hudební a pohybové činnosti
- Seznámení dětí s příběhem o Stvoření světa.
- Exkurze na pracoviště rodičů, vycházky k řece, do lesa, příměstského parku.
- Práce s informacemi – prohlížení knih Člověk, smysly a péče o zdraví- příběhy, encyklopedie, leporela, knihy
- Návštěva divadelních přestavení v Klubu kultury v Uherském Hradišti
- Příprava vystoupení ke Dni knihoven „Broučci“ 1x za 2 roky
- Návštěva galerie
- Návštěva trhu
Literatura
Kaštánek, Jácíček, Veverka Zrzečka, Ferda mravenec, Uprchlík na ptačím stromě, Poslední vlaštovka, Neplač muchomůrko, Bible – Šest rušných dní, Sedmikrásek, Rodinná katecheze, Tím vše začíná, časopis Broučci a Nezbeda, Živáčkové, Bráška je také ježek, naučná literatura pro děti – Vesmír, Savci, Moje první knížka, Kdy, Kde, Co a Jak?